Syddanskerne er vilde med tilbudsaviser

En undersøgelse fra Dansk Erhverv viser, at især sydanskerne er vilde med tilbudsaviser. Kun nordjyderne er mere begejstrede for tilbudsaviserne.

Når syddanskerne skal planlægge ugens indkøb bruger de i høj grad de ugentlige tilbudsaviser.

Det viser en befolkningsundersøgelse fra Dansk Erhverv.

Således bruger 65 procent af syddanskerne de husstandsomdelte tilbudsaviser som den primære kilde, når de skal se efter tilbud.

- Det er sjovt at se, at syddanskerne er så begejstrede for de husstandsomdelte reklamer. Det skyldes formentlig at man har let adgang til mange butikker på begge sider af grænsen, og at man derfor er bevidst om ikke at gå glip af en god handel, siger erhvervspolitisk konsulent i Dansk Erhverv, Camilla Kongskov.

Kun nordjyderne er mere begejstrede for reklameaviser: 74 procent bruger aviserne. Lige under halvdelen af Region Hovedstadens borgere - 49 procent - bruger aviserne.

Et godt ægteskab

Camilla Kongskov fortæller, at detailhandlen også er glad for tilbudsaviserne, fordi det er en effektiv måde at kommunikere deres tilbud ud til forbrugerne. Og tilbud vil forbrugerne altså gerne have:

- Faktisk er forbrugerne så glade for tilbudsaviserne, at der kommer langt flere klager fra husstande, som er blevet snydt for deres tilbudsaviser, end husstande, som har modtaget dem forkert. Så der er på mange måder tale om et utrolig lykkeligt ægteskab danskerne og tilbudsaviserne imellem, siger Camilla Kongskov.

Oversigt

    Oversigt