Vi bruger cookies!

tv2fyn.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.tv2fyn.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere>>
Foto: Arkiv
05/03 08.49 2013
Opdateret: 05/03 08.51 2013
Middelfart

Så starter udbygningen af motorvejen

Torsdag klokken 6.00 går udbygningsarbejdet på de ti kilometer motorvej mellem Nørre Aaby og Middelfart på Fyn for alvor i gang.

I første omgang er det sydsiden af motorvejen, der skal udbygges fra to til tre spor. Arbejdet varer frem til december 2013.

- Nu går vi for alvor i gang med at gøre fremkommeligheden på motorvejen bedre for trafikanterne. Vi er helt med på, at arbejdet kommer til at genere trafikanterne det næste stykke tid. Men jeg håber, at folk vil huske på, at vi udbygger motorvejen for at give dem en langt bedre og mere sikker rejse, når vi er færdige, siger projektleder i Vejdirektoratet, Mike Boesen.

Mens vejen udbygges skal al trafikken på anlægsstrækningen køre i nordsiden af motorvejen på fire spor, så der kan arbejdes med udbygningen i hele sydsiden.

Trafikanterne i østgående retning skal derfor være opmærksomme på trafikomlægning til det nordlige spor umiddelbart efter Den nye Lillebæltsbro. Trafikanterne i begge retninger skal være opmærksomme på en hastighedsbegrænsning på maksimalt 80 km/t.

Nødsporet inddrag

Ved at adskille trafik og anlægsarbejde får entreprenøren ro til arbejdet og kan arbejde i sikkerhed bag midterautoværnet, og dermed kan arbejdet gennemføres hurtigere og mere effektivt.

- Sikkerheden bliver bedre for alle parter, når trafikanterne kun skal koncentrere sig om trafikken. Samtidig skal entreprenøren og vejarbejderne kun koncentrere sig om vejarbejdet. Det giver et mere sikkert og hurtigere vejarbejde. Vi øger sikkerheden og forkorter perioden med anlægsarbejde, siger Mike Boesen.

Da der skal være plads til fire vognbaner med trafik - i stedet for normalt to - i hele nordsiden af motorvejen, har Vejdirektoratet inddraget nødspor og midterrabat til kørespor. Det kan skabe problemer for udrykningskøretøjer.

- Folk skal ikke være nervøse for, at beredskabet ikke kan hjælpe dem, skulle uheldet være ude. Tværtimod har vi sikret os, at beredskabet nemt og hurtigt kan komme frem ved hjælp af nødlommer for hver 500 meter, siger Mike Boesen.

Vejprojektet er helt færdigt i 2015.



Kommentér denne artikel

Artikler fra forsiden
Odense

Jakob må ikke løbe over Storebælt

17-årige Jakob elsker broer. Og hans drøm er at deltage i broløbet over Storebælt. Men Jakob er multihandikappet og skal derfor skubbes i en løbevogn af sin far. Men det er helt forbudt, lyder det fra løbsledelsen.


Seneste videoklip
TV 2/Fyn er i luften - se med her
Aktiver livestream

Find indslag


Videoer fra Middelfart
Seneste videoklip
Gratis Nyhedsbrev

Med dagens fynske nyheder, overblik over ind- og udland og omtale af aftenens udsendelser på TV 2/FYN