Jolly Cola med nyt/gammelt look

Bryggeriet Vestfyen igangsatte tirsdag en kampagne for igen at få danskerne til at sige Jolly til din Cola.

Relanceringen af Jolly Cola spiller på nostalgien fra dengang, da Jolly Cola var dominerende herhjemme og før Coca Cola og Pepsi Cola tog over.

- Jolly Cola sælger stort, ikke mindst i grænsehandlen, men vi vil gerne gøre den endnu større og komme ind på tankstationer, 7-Eleven og andre steder, siger direktøren for Bryggeriet Vestfyen, Poul Mark.

Bag kampagnen står modemanden, Jim Lyngvild, som har designet en ny udgave af den oprindelige Jolly-etiket til de populære halvliters flasker med både Jolly Cola, Jolly Light og Jolly Time.

Håbet er at ramme nostalgiske sjæle, som husker storhedstiden og derigennem også deres børn.

Jolly Cola opstod i 1959, da flere bryggerier ville gøre amerikanske Coca Cola rangen stridig.

Jolly blev næsten fra start en stor succes og sad i en lang årrække på omkring 40% af det danske marked under sloganet: Sig Jolly til din cola.

I 80?erne begyndte det at gå ned ad bakke, ikke mindst fordi Carlsberg, der dengang stod for colaen, skiftede over til konkurrenten Coca Cola.

Albani prøvede at relancere Jolly, men det gik ikke, hvorefter Bryggeriet Vestfyen overtog mærket.

Se reportage fra foto-shoot med Jim Lyngvild til relancerings-kampagnen på linket foroven.

Oversigt

    Oversigt