7000 har set vinderfilm om fyrværkeri

Mandag 16. december blev 7.b på Havrehedskolen i Morud kåret som vinder af Fyrværkerikampagnens filmkonkurrence. Siden er deres professionelt indspillede film blevet set 7000 gange.

Mandag 16. december blev en festdag for 7.b på Havrehedskolen i Morud på Nordfyn.

Først blev klassen overrasket som vinder af Fyrværkerikampagnens filmkonkurrence Raketvidenskab 2013.

Derefter blev Morud nærmest forvandlet til fynske version af Hollywood, de et rigtigt filmhold rullede ind i byen, for at genindspille elevernes film med professionelt udstyr.

Klassen havde produceret flere film til konkurrencen, og det blev filmen lavet af Line Duus Madsen, Anna Bøgevad Birkholm, Sebastian Jury Jørgensen, og Johann Redder Mussmann, der vandt.

Dommerne i panelet gav denne begrundelse for valget af vinderen:

- Rent dramaturgisk har filmen et velovervejet handlingsforløb, en flot klippestil, hvor billede og lydsiden spiller fint sammen. Med simple virkemidler skaber filmen en god suspense, der driver filmen frem og sikkert i mål. Vi vurderer desuden, at eleverne med deres film har vist en særlig indsigt, som målgruppen kan identificere sig med: Situationen er troværdig og spillerne kommunikerer direkte til modtagerne.

Tag ansvar - vær en rollemodel

Tre målgrupper og budskaber

Fyrværkerikampagnen har haft fokus på de tre målgrupper og budskaber:

Til mødrene:

8 ud af 10 fyrværkeriskader rammer voksne mænd

Danmarks børn står bag en video, der skal stoppe fyrværkeriskader hos deres fædre.

Send videoen til din mand, dine børns far og andre mænd du vil hjælpe med at undgå fyrværkeriskader for resten af livet.

Til fædrene:

8 ud af 10 fyrværkeriskader rammer voksne mænd

Du er i farezonen og du er rollemodel. Danmarks børn står bag en video, der skal stoppe fyrværkeriskader hos deres fædre.

Se videoen og undgå fyrværkeriskader for resten af livet for dig selv og dine børn.

Til de 13-17 årige børn:

8 ud af 10 fyrværkeriskader rammer mænd som din far

Send denne video videre til din far og andre mænd du vil hjælpe med at undgå fyrværkeriskader for resten af livet.

Filmen "Tag ansvar - vær en rollemodel" har allerede haft mere end 7.000 visninger og og budskabet "Ta? ansvar - vær en rollemodel" er siden eksponeret til 260.000 mennesker på sociale medier.

Læs mere her

Oversigt

    Oversigt