Fynske efterskoleelever vinder pris og 10.000 kroner

Et computerspil, der skal gøre det lettere at undervise i historie, har sikret tre drenge fra fynsk efterskole 10.000 kroner.

Tre elever fra Ryslinge Efterskole har udviklet et computerspil, der kan bruges til historieundervisningen i folkeskolen, og de tre 16-årige drenge har vundet prisen Danish Entrepreneurship Award for idéen. Spillet hedder A World of History. 

Sebastian Møller Bonde Larsen, Mathias Correll Damsgaard, og Gilbert William Hornum-Stenz fortæller, at historie kan være et tungt fag, så de forsøgte at gøre det mere interessant.

- Vi var enige om, at historie er et tungt fag, og det var svært at gøre interessant. Vi tænkte over, hvordan man kunne gøre det interessant, og det ville vi prøve på med et computerspil, siger Sebastian Møller Bonde Larsen.

Til elever og lærere

Spillet henvender sig til folkeskoleelever, men det skal også gøre det nemmere for lærerne at undervise.

- Det er eleverne, der skal bruge det – og også lærerne for at gøre deres undervisning lettere. Det er især til folkeskolen, siger Mathias Correll Damsgaard.

Han tilføjer, at drengene nu arbejder hen imod en ny konkurrence, der hedder Next Level.

Kontaktet af museum og spilfirma

Drengene ved endnu ikke, hvad de skal bruge præmiepengene fra Danish Entrepreneurship Award til endnu.

Drømmen for de tre iværksætterelever er, at spillet fremover kan bruges af elever i folkeskolen.

- Det ville være megafedt, konstaterer Gilbert William Hornum-Stenz.

Efterskoleeleverne fra Ryslinge er blevet kontaktet af et museum og et spilfirma, der vil hjælpe drengene med at videreudvikle spillet.

Idékonkurrencen var arrangeret af Fonden for Entreprenørskab, og mere en 6700 elever fra hele landet deltog. Det er i øvrigt fjerde år i træk, at Ryslinge Efterskole snupper prisen.

Oversigt

    Oversigt