Hanne er Danmarks sødeste kassedame: - Åhr, det er vildt

Bag kassen i SuperBrugsen i Næsby sidder Danmarks sødeste kassedame. 53-årige Hanne Skov Andersen giver ikke kun byttepenge og boner til kunderne. Hun kvitterer også altid med kæmpe smil og 100 procent nærvær.

De sidder bag kassen, og giver dig et venlig smil og en sød replik, mens dine varer kører på båndet. Nogle af dem gør det så godt, at ugebladet Hjemmet hvert år kårer Danmarks sødeste kassedame.

Og onsdag blev 53-årige Hanne Skov Andersen fra SuperBrugsen i Næsby overrasket med titlen. 

- Åhr, det er vildt, lyder det fra Hanne Skov Andersen. 

- Yes, jeg har Danmarks bedste kunder. Jeg er vildt stolt.

 
 
Foto: Sandie Hansen Jensen

I butikken er kunderne ikke overraskede. 

- Der er ikke andre, der kan vinde end hende. Hun er nummer et. Hun er bare fantastisk, lyder det fra en i køen.

I øjeblikket kommer der flere scan-selv-kasser i supermarkederne. 

Er du aldrig bange for, at du bliver byttet ud med sådan en?

- Selvfølgelig er man bange for at blive skiftet ud med sådan en maskine. Men jeg tror på, at der er nogle folk, der gerne vil have den nærhed. Ensomhed kommer du i hvert fald ikke til livs med sådanne kasser. Det er helt 100, siger Hanne Skov Andersen. 

Græd da hun læste nomineringerne
Tidligere på måneden havde TV 2/FYN besøg af Hanne Skov Andersen, da hun var blandt de fem nominerede. 

Her fortalte hun, at det var en overraskelse at blive nomineret til titlen som Danmarks sødeste kassedame. 

quote Har du en kunde i butikken, der har en dårlig dag og kommer op til kassen, så kan du vende den - bare med et smil og være 100 procent nærværende.

Hanne Skov Andersen, Danmarks sødeste kassedame

- Der var nogle, der kom forbi med nogle af de breve, som de havde sendt ind - og der var jeg glad for, at jeg sad for mig selv, da jeg læste dem. For der kneb jeg godt nok lige en tåre eller to, siger Hanne Skov Andersen. 

Hvis du er glad ved kassen - så får du glade kunder
Fordommene om, at jobbet som kassedame er kedeligt eller det "laveste" job, man kan få, maner Hanne Skov Andersen fuldstændig i jorden. 

- Jeg synes, det er den vigtigste position, man kan have. For har du en kunde i butikken, der har en dårlig dag og kommer op til kassen, så kan du vende den - bare med et smil og være 100 procent nærværende. Og jeg tror på, at vi får, hvad vi giver, fortæller Hanne Skov Andersen og fortsætter:

- Hvis du er glad ved kassen, så får du glade kunder. Er jeg sur, så får jeg sure kunder. Sådan er det.

Du kan se hele interviewet her.

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

 

Oversigt

    Oversigt