I det fynske folks tjeneste

Klager og etik

TV 2/FYN følger de presseetiske regler, som er besluttet af Danske Medier og Dansk Journalistforbund i foråret 2013.

Klager over indholdet i TV 2/FYNs udsendelser og på tv2fyn.dk eller klager over TV 2/FYNs handlemåde samt ønske om genmæle kan rettes til redaktionen.

Du kan sende din klage til redaktionen@tv2fyn.dk

Kontaktes en redaktionel medarbejder mundtligt eller skriftligt af en kilde eller seer med en påstand om en fejl i TV 2/FYNs journalistik, så bliver sagen straks undersøgt.

Modtager en journalist/fotograf en klage direkte, så afleveres denne til redaktionsledelsen, der står for behandling af sagen – bistået af den implicerede journalist eller fotograf.

Svaret til klageren kommer fra redaktionsledelsen.

Klage over TV 2/FYNs journalistisk kan også rettes til Pressenævnet, Adelgade 11-13, 4., 1304 København K. Klagefristen til Pressenævnet er på 12 uger.

Ansvarshavende chefredaktør på TV 2/FYN er direktør Esben Seerup, og han kan kontaktes på seerup@tv2fyn.dk

Klager over debatindlæg på TV 2/FYNs hjemmesiden kan også rettes til redaktionen, der herefter vil vurdere klagen og svare klageren.

Ved du noget? Så send os et tip

Har du en god historie? Send et tip