Lokalmedier i Vollsmose har succes

Hele to undersøgelser viser, at de lokale medier i Vollsmose har stor succes. Beboerne har taget dem til sig, og medierne har en positiv effekt på beboernes selvopfattelse, viser undersøgelserne.

-

Hele to undersøgelser viser, at de lokale medier i Vollsmose har stor succes. Beboerne har taget dem til sig, og medierne har en positiv effekt på beboernes selvopfattelse, viser undersøgelserne.

Studerende fra Syddansk Universitet og RUC har undersøgt, hvordan beboerne i Vollsmose har det med de to lokale medier, Vollsmose Avisen og ITV.

SDUernes undersøgelse viser, at 80 % af beboerne læser avisen, og halvdelen ser ITV.

RUCernes undersøgelse konkluderer, at de lokale medier styrker beboernes selvværd, punkterer de øvrige mediers fokus på det negative i området og styrker en opfattelse af, at der er mulighed for forandring.

Undersøgelserne bygger på såkaldte kvalitative interviews med 200 beboere i Vollsmose.

De positive resultater danner grundlag for en konference torsdag i Vollsmose Kirke. Målet er at give et bud på, hvordan lokaljournalistik i et multikulturelt område kan nå en befolkningsgruppe, som ellers er svær at få fat på.

Vollsmose Avisen og ITV har eksisteret i tre år.  

Oversigt

    Oversigt