Nu skal der gang i Odense City

Et nyt samarbejde mellem private udlejere af lokaler, Cityforeningen, Jysk Fynske Medier og Odense Kommune skal gøre det billigere og nemmere at starte op med butikker i Odense Centrum for at få fyldt de mange tomme lokaler.

Blandt tiltagene er, at private udlejere i Odense Centrum, blandt andre Karsten Bill Rasmussen, sænker huslejerne på butikslokaler, så det bliver billigere at starte op med nye forretninger.

Samtidig tilbyder Jysk Fynske Medier billige annoncer i deres udgivelser med samme formål.

bent nogle søndage og at der skaffes gratis parkering, når de holder åbent.

Hvordan det helt præcist skal føres ud i livet er ikke klarlagt, men parterne har forpligtet sig til at afsætte tilsammen omkring en millioner kroner, skriver Fyens Stiftstidende.

Initiativet har været undervejs i flere år og skulle egentlig først have været lanceret i marts 2016, men det er fremskudt efter ønske fra Jysk Fynske Medier som et direkte modsvar mod JP/Politikens lancering af den konkurrerende ugeavis, Lokalavisen Odense.

Odense Kommune har dog afvist at bidrage med penge med henvisning til, at der er tale om et privat initiativ, og at kommunen ikke vil blive en del af det, der allerede har fået betegnelsen: Mediekrigen mellem Jysk Fynske Medier og JP/Politiken.

 

Butikschef i Envii i Odense Michala Sørensen kommenterer det ny initiativ

 

Oversigt

    Oversigt