Ny måling: Kunderne elsker Middelfart Sparekasse

Middelfart Sparekasse er for tredje år i træk bedst i landets største måling af bankkunders tilfredshed.

Der blev skålet på fynsk i dag i Finanssektorens smukt beliggende kursuscenter i Skanderborg.

Middelfart Sparekasse blev for tredje år i træk kåret som landets bedste bank i kategorien "mellemstore pengeinstitutter".

Den vestfynske sparekasse er bedst både, når man måler på erhvervs- og privatkundernes oplevelse af sparekassen.

 -Det er svært at holde jublen tilbage, men jublen bliver hurtigt til en tak til kunderne. Det er jo deres oplevelse af sparekassen, der giver os noget at juble over, siger Martin Baltser, administrerende direktør i Middelfart Sparekasse.

Det er Finanssektorens Uddannelsescenter, FU, der står bag undersøgelsen med navnet Finanssektorens Kundebenchmark.

2.871 erhvervskunder fra 28 pengeinstitutter og 36.055 privatkunder fra 39 pengeinstitutter har deltaget.

- Vi er en moderne sparekasse baseret på gamle dyder. Vi har stor, lokal beslutningskraft og opretholder den nære relation mellem kunden og rådgiveren. Selv om meget kan klares fra computeren eller mobiltelefonen i dag, så er jeg overbevist om, at kunderne sætter pris på, at vi er her, når de har brug for os – og at vi er opsøgende over for dem, siger Martin Baltser.

De to førstepladser i Finanssektorens Kundebenchmark understøttes af to andre undersøgelser.

-  I juni blev sparekassen nummer et for tredje år i træk i Analyse Danmarks årlige undersøgelse ”Bankanalysen”, hvor der også måles kundetilfredshed i pengeinstitutter.

Tidligere på måneden blev Sparekassen ydermere udråbt til at have det bedste image af alle landets pengeinstitutter.

Det skete i en undersøgelse af finansmediet Finanswatch og analysevirksomheden Wilke.

Her var 5.000 danskere blevet spurgt om deres syn på en lang række pengeinstitutter.

 

Oversigt

    Oversigt