Odense satser på billigere digital parkeringsløsning

Odense Kommune har indgået samarbejde med den nye parkerings-app ParkMan. Det gør det både lettere og billigere at parkere i Odense.

Med samarbejdet mellem Odense kommune og firmaet med den nye digitale parkerings-app ”ParkMan” lader det til, at Odense Kommune fremover vil satse på, at det med den øgede konkurrence blandt antallet af udbydere af betalingsløsninger til parkering skal blive både billigere og nemmere at parkere i Odense kommune.

Tidligere har Odense Kommune samarbejdet med udbyderen EasyPark, men det digitale monopol brydes nu, og der skal gøres plads til den billigere konkurrent ParkMan.

- Vi er meget glade for at Odense kommune har set potentialet i et samarbejde med ParkMan. Det er klart, at med en billigere udbyder på markedet, må konkurrenterne også sænke deres priser, og naturligvis også følge med den teknologiske udvikling, der er sket på dette område, siger Patrick Kongsbak, der er direktør for ParkMan Danmark.

En af de fordele man får som bruger af en parkerings-app, er at man på sin mobil med det samme kan se, hvor der er en ledig parkeringsplads, og derved bliver fri for at cirkle rundt for at lede efter en fri parkeringsplads.

Rundt om i landet bruger kommunerne hvert år millioner af kroner på drifts- og vedligeholdelsesomkostninger af parkeringsstandere. Det er penge, som i stedet kunne bruges på flere parkeringspladser eller billigere parkering til borgerne.

Oversigt

    Oversigt