Overskud hos fynsk internetfirma

Det kører fortsat stærkt fremad for det fynske internetfirma Autocom.dk. Selskabets overskud steg i sidste regnskabsår med 46 procent, samtidig med at bilauktionen er i fuld gang med en voldsom ekspansion på det tyske marked.

-

Det kører fortsat stærkt fremad for det fynske internetfirma Autocom.dk. Selskabets overskud steg i sidste regnskabsår med 46 procent, samtidig med at bilauktionen er i fuld gang med en voldsom ekspansion på det tyske marked.


Direktør Peter Grøftehauge

Det nye regnskab for Autocom.dk viser et resultat for året 2002/2003 på 365.000 kr., mod 250.000 kr. året før. Selskabets direktør betegner resultatet som tilfredsstillende, selvom overskuddet sagtens kunne være blevet endnu større.

\"Vores strategi er ikke at tjene penge på kort sigt. Vi bygger en platform,
der skal sikre, at vi tjener penge på langt sigt, og det koster
selvfølgeligt penge her og nu. Det vil altså sige, at vi sagtens kunne
booste vores indtjening på kort sigt, men det er ikke vores strategi. Vi har
is i maven og investerer nu i fremtidig indtjening\", siger direktør Peter
Grøftehauge.

Blandt andet har Autocom.dk netop søsat en stor bilauktion på det tyske marked. Det er planen, at den tyske bilauktion skal fungere på samme måde som i Danmark, hvor private sælgere kan sætte deres bil til salg over for 1700 bilforhandlere.

Den tyske satsning har dog endnu ikke givet penge i kassen, og årets overskud er udelukkende hentet fra den danske internetauktion.

\"Det er glædeligt, at forbrugerne i så høj grad har taget Autocom.dk og
ideen om at udbyde sin bil til mere end 1.700 forhandlere og typisk få 10-15
bud på mindre end et døgn til sig\", udtaler Peter Grøftehauge.

 

Oversigt

    Oversigt