Albani: Stadionaftale kan koste sponsorkroner

Den nye stadionaftale mellem Odense Kommune og OB kan komme til at koste de andre fynske fodboldklubber dyrt. Aftalen kan nemlig betyde, at der ikke må sælges øl og vand fra Albani til kampe på stadion, og det er et problem for de lavere rangerende klubber.

-

Den nye stadionaftale mellem Odense Kommune og OB kan komme til at koste de andre fynske fodboldklubber dyrt. Aftalen kan nemlig betyde, at der ikke må sælges øl og vand fra Albani til kampe på stadion, og det er et problem for de lavere rangerende klubber, der næsten alle har sponsoraftaler med det lokale bryggeri. Albani ønsker nemlig ikke at skyde lige så mange penge i klubberne, hvis deres produkter ikke kan sælges til kampene.

Problemet er, at OB har fået eneret på at stå for restaurationsdriften på stadion, og da superligaklubben er sponsoreret af Carlsberg, er det øl herfra, der bliver solgt i boderne.
Samtidig betyder nye regler fra DBU, at de mindre fynske hold kan blive presset til at spille på Stadion, fordi DBU kræver, at hold i 1. division fra næste sæson skal spille på stadioner med plads til mindst 1000 siddende tilskuere, et krav som hverken B 1913\'s, B 1909s eller Dalum IF\'s hjemmebaner lever op til.

Hos Albani står den administrerende direktør Peer Bach uforstående overfor, at byrådspolitikerne på den måde forfordeler det lokale bryggeri:

\" Vi er uforstående overfor, at det ikke har været muligt at lave en aftale, hvor vi kan få lov at sælge vores produkter også. Jeg synes ikke, at politikerne varetager de lokal interesser særligt godt \", siger Peer Bach.

Den nye lejeaftale er foreløbig kun godkendt af Børn- og Ungeudvalget og mangler at blive vedtaget i byrådet. 

Oversigt

    Oversigt