I det fynske folks tjeneste

Banedanmark søger dialog med pendlere

Trods færre tekniske fejl og flere tog til tiden oplever folk stadig, at Svendborgbanen kører dårligt. Derfor søger Banedanmark at komme i dialog med passagererne.

Banedanmark tager passagererne med på råd om ny handlingsplan for Svendborgbanen

Bedre trafikinformation

Banedanmark vil især forbedre sin informationsvirksomhed i forbindelse med aflysninger.

Der vil især blive fokuseret på flg.:

  • Service/dialog telefon så passagererne kan ringe direkte til Banedanmarks informationsmedarbejdere.
  • Der placeres flere trafikinformationsmedarbejdere i Fredericia, hvor Svendborgbanen styres fra.
  • I samarbejde med DSB laves nødplaner, som skal sikre effektiv trafikafvikling, når noget går galt.
  • Banedanmarks medarbejdere laver informationsudkald i togene

Pendlere spørges

Indenfor de næste uger sender Banedanmark et spørgeskema ud til pendlerne på Svendborgbanen, hvor de bla. spørges om trafikinformationen.

Senere på året udsendes endnu et skema, som skal vide om den ny handlingsplan har været en succes.