I det fynske folks tjeneste

Carlsberg går efter Midtfyns Festival

Det er ikke sportslig interesse når Carlsberg bliver hovedsponsor for OB, mener Aktieanalytiker Søren Thomsen fra Amtsparekassen Fyn. Sponsoratet for OB er en billet til ølboderne på Midtfyns Festivalen.

-

Det er ikke sportslig interesse når Carlsberg bliver hovedsponsor for OB, mener Aktieanalytiker Søren Thomsen fra Amtsparekassen Fyn. Sponsoratet for OB er en billet til ølboderne på Midtfyns Festivalen.


\"Carlsberg er interesseret i Midtfyns Festivalen som en markedsføringsplatform over for de unge på et generelt vigende ølmarked\", siger Søren Thomsen.


De unge har nemlig svigtet ølmarkedet gennem længere tid. Men med Midtfyns Festivalen som dynamo kan Carlsberg ramme det unge marked.


Sponsor- og eventchef Steen Albrechtslund hos Carlsberg Danmark A/S siger: \"Det er hovedsageligt et fodboldsponsorat, men vi har selvfølgelig skævet til OB\'s visioner\".


Hos Albani forstår man udmærket tanken bag Carlsbergs interesse for Midtfyns Festivalen. Albani har i mange år været \"den faste øl\" på festivalen i Ringe. Men med Carlsberg på banen har Albani været nødt til at se sig om efter andre jagtmarker. De vil nu istedet satse på Langelands Festivalen.