Coop åbner 400 nye afdelinger med take away

Danskerne køber take away for 10 milliarder kroner. Nu vil Coop med på det lukrative take away marked.

Danskernes daglige madvaner har de seneste 10 år ændret sig dramatisk, og forandringerne fortsætter i familierne de kommende år.

Det får nu Coop til at reagere med et af sine hidtil mest ambitiøse projekter.

- Forbrugerne har flyttet indkøb fra supermarkederne til take away og færdigmad for omkring 10 milliarder kroner. Den udvikling vil vi vende. Vi har et Madmanifest, Sammen om Bedre Mad, og vil som en del af det komme med nye varer, der gør hverdagen nemmere og bedre for flere, siger koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, Coop i en pressemeddelse.

I løbet af de kommende måneder får kunderne i Kvickly, SuperBrugsen og Irma en ny afdeling, der kan spare dem for tid til den daglige madlavning.

- I dag er det kun kunderne i de største byer, der kan vælge nem mad af høj kvalitet. Med vores initiativ vil vi bringe det ud til hele Danmark, så alle til en rimelig pris kan få aftensmad, der både er nem, sund og velsmagende, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

I de 400 butikker åbner ”C Måltidsmarked”, som omfatter mellem 60 og 80 måltidsløsninger. Det er begyndelsen på Coops hidtil største satsning på god og nem mad, som forventes at blive udvidet med flere varer og nye løsninger.

Allerede i det første år forventer Coop at sælge for over to milliarder kr. af disse varer.

De første 70 butikker åbner i løbet af de kommende tre uger, og i begyndelsen af marts er der åbnet C-Måltidsmarkeder i alle 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Irma.

Oversigt

    Oversigt