I det fynske folks tjeneste

Designpris til cyklist-kampagne

Det amerikanske designmagasin HOW Design har tildelt Cyklisternes Bys kampagne en international designpris.

Kampagnen for Odense som Cyklisternes By vil være at finde i HOWs martsudgave i kategorien "International Design Awards".

- Vi er selvfølgelig både stolte af og glade for denne her fine anerkendelse. Vi synes selv, at kampagnen har et helt unikt udtryk, så det betyder meget også at få andres ord for det, siger Connie Juel Clausen, Odense Kommune.

Uden løftede pegefingre

Det er det digitale design bureau Stupid Studio, der står bag Cyklisternes Bys identitet og kampagner. Kampagnens overordnede formål har været at få flere til at vælge cyklen - dog uden løftede pegefingre.

- Det har været sjovt at lave en kampagne uden at skulle være formanende eller appellere til den dårlige samvittighed, siger kreativ direktør og partner i Stupid Studio, Daniel Gjøde, der håber, at
denne anerkendelse kan bidrage til, at endnu flere odenseanere hopper på cyklen.

Ved du noget? Så send os et tip