Det er latterligt at køre stærkt

13 ulykker forårsaget af unge mænd har i år kostet 17 mennesker livet på Fyn. Det tal kan en ny kampagne forhåbentlig være med til at sætte kraftigt ned.

Ny kampagne skal få unge mænd til at sænke farten

13 ulykker forårsaget af unge mænd har i år kostet 17 mennesker livet på Fyn. Det tal kan en ny kampagne forhåbentlig være med til at sætte kraftigt ned.

Hidtil har ingen af de velmenende kampagner fået unge mænd til at tænke sig om og løfte foden på speederen, men Gert Rasmussen fra Reklamebureauet Scan Ad har nu taget initiativ til en kampagne, der henvender sig direkte til de unge mænd mellem 18 og 24 år.

Hovedbudskabet er, at det er latterligt at køre stærkt.
Gert Rasmussen lægger vægt på, at kampagnen, der starter i uge 8, bruger de unge og taler de unges sprog i stedet for bare at løfte pegefingre.

En af metoderne er at få diskotekernes dj's til at afbryde de unges dansetrin med grineseancer, hvor de selv skal grine af dem, der kan finde på at køre hjem med sprit i blodet.

Kampagnen vil også kunne ses og høres i radio og tv.
Scan Ad har fået forskellige sponsorer til at betale kampagnen, der ryger op i en pris på 2,5 millioner kroner.
Hverken Fyns Amt eller de fynske kommuner skal altså punge ud for at få det gode budskab frem til de unge.

Oversigt

    Oversigt