DSB frygter kundeflugt på Svendborgbanen

De mange fejl og uregelmæssigheder på jernbanen mellem Odense og Svendborg vil medføre tab af kunder. Det mener DSB\'s salgsdirektør Bjørn Wahlsten. Deltag i debatten

-

De mange fejl og uregelmæssigheder på jernbanen mellem Odense og Svendborg vil medføre tab af kunder. Det mener DSB\'s salgsdirektør Bjørn Wahlsten.

Den første uges drift på Svendborgbanen har været behæftet med så mange forsinkelser og aflysninger, at DSB frygter konsekvensen.

\"Processen på Svendborgbanen har kostet rigtig mange kunder, og de er meget svære at få igen, når først de har sat sig ind i bilen\", siger Bjørn Wahlsten til DSB\'s medarbejderavis tirsdag.

Fejl på fejl
Koncerndirektør i DSB Johannes Pedersen forklarer generne med, at projektet hele tiden er blevet udvidet med flere aktiviteter. Det har medført, at der har været fejl på fejl både i planlægningen som i udførelsen.

\"Alt er gået galt i Banestyrelsens projekt lige fra starten\", siger Johannes Pedersen til medarbejderavisen.

Stadig forsinkelser
Også tirsdag - her over en uge efter, at den nye bane blev taget i brug - var der forsinkelser på togdriften fra morgenstunden.

\"Hele processen på Svendborgbanen har været utrolig dårlig reklame for den kollektive trafik. Hvis projektet bliver normen for fremtidige opgraderinger af jernbanen, så kan det jo være ligegyldigt, at det er vellykket, hvis patienten er død, inden kuren er færdig\", siger Bjørn Wahlsten.

Dårlig service
Salgsmedarbejderne i Svendborg og Odense oplever mange usikre passagerer.

Til medarbejderavisen siger salgsmedarbejder Maiken dePlace fra Odense: \"Vi får rigtig mange spørgsmål fra kunderne. Hvad kan vi regne med? Kører vi eller kører vi ikke? Det er frustrerende - både for dem og os (...) Om vi kan holde til det Jeg er mere bekymret for, hvor længe kunderne kan klare det\".

Oversigt

    Oversigt