I det fynske folks tjeneste

Dyr fejl i nyt p-system ved OUH

01:52
01:52

En halv times parkering foran OUH i Svendborg blev dyr for en kvinde fra Stenstrup.

1 af 3

For nylig kunne OUH i Odense og Svendborg præsentere et helt nyt og smartere p-system. Men systemet ser ud til at være knap så smart og har opkrævet alt for store afgifter. Nu erkender udbyderen fejlen.

Sidst i november blev det nye p-system lanceret ved OUH i Odense og Svendborg. Systemet, der er det første af sin art i Danmark, skulle sikre, at der blev udstedt færre p-bøder ved hjælp af helt ny teknologi.

På den måde skulle det blive nemmere at finde de ledige parkeringspladser og ved hjælp af parkeringsguider blive mere enkelt at parkere bilen. Og så skulle bøderne blive langt færre.

Men en kvinde fra Stenstrup har haft store problemer med det nye system. Hun har af flere omgange aflagt sin mor korte besøg på OUH i Svendborg - besøg som blev noget dyrere end forventet.

Den ene gang kostede en halv times parkering 110 kroner - omkring 100 kroner mere, end det burde efter taksterne. Torsdag måtte Carina Lindensparre betale for seks dages parkering, selvom hun kun havde holdt på pladsen i en halv time. Det kostede 387 kroner.

- Jeg kommer her dagligt, men nu tør jeg ikke parkere her mere. Jeg holder gerne et par kilometer væk for at undgå det her, og jeg tænker, at der kommer nogen, der ikke er obs på, om der er sket udtjekning, og så kan man blive bonnet for det, siger Carina Lindensparre.

Systemet varetages af Apcoa Parking Danmark A/S, og de beklager nu problemerne, efter at TV 2/FYN har gjort opmæksom på dem.

- Vi er rigtig kede af, at der har været tekniske problemer på Svendborg Sygehus, og at dette har berørt blandt andet de pårørende, siger Michael Christensen, administrerende direktør hos Apcoa Parking Danmark A/S.

Det nye system skal ved at registrere bilens nummerplade kunne tjekke besøgende ind og ud, men selskabet erkender, at der har været tilfælde af, at systemet har fejlet.

- Men alle der har oplevet dette, og har været i kontakt med os, har naturligvis fået eventuel ekstrabetaling retur eller vil få det indenfor nærmeste fremtid, siger Michael Christensen nu i et brev til TV 2/FYN.

Carina Lindensparre har dog kæmpet en del for at få selskabet til at forstå problemet og har stadig sine penge til gode.

- Begyndervanskeligheder er der jo altid, men så må der også være en vis fleksibilitet fra den anden ende, så vi kan få vores penge tilbage, siger hun til TV 2/FYN.

Ved du noget? Så send os et tip