Ekspert: Gratisaviser er kedelige

De nye gratisaviser Dato og 24timer har for få ambitioner og nyheder, og de gamle morgenaviser vil overleve aviskrigen, mener en medieekspert. [size=2] [/size]

Den danske aviskrig raser. Onsdag sendte Det Berlingske Officin gratisavisen Dato på gaden, og torsdag morgen fulgte
JP/Politikens Hus trop med sin første udgave af 24timer.

Men selv om de nye aviser dumper gratis ind ad brevsprækken, vil de
ikke udrydde gamle morgenaviser som Politiken, Berlingske
Tidende og Jyllands-Posten. Det vurderer Troels Mylenberg fra Syddansk Universitet.

- Det er dejligt med nye spillere på banen, men avisernes
ambitionsniveau er for lavt. Der mangler spræl og nytænkning, og
den eneste nyhed i gratisaviserne er stort set, at de er
udkommet. Og det er fuldstændig grotesk, at ingen af aviserne
har en reportage fra onsdagens fodboldlandskamp mod Polen.
Morgenaviserne bør ikke ryste i bukserne, siger Troels
Mylenberg, leder af journalistuddannelserne på Syddansk
Universitet, til Ritzau.

Oversigt

    Oversigt