Fakta: Seks dagblade går sammen i Jysk Fynske Medier

Ny mediefusion bliver landets næststørste bladkoncern efter JP/Politikens Hus.

Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier slår sig sammen i et stort fælles selskab med samlet 1325 medarbejdere.

Den nye virksomhed får navnet Jysk Fynske Medier og bliver den næststørste bladkoncern herhjemme efter JP/Politikens Hus.

Omsætningen i det første år ventes at blive 1,6 milliarder kroner. Det samlede dagbladsoplag bliver 135.000.

Direktionen får base i Vejle og består af administrerende direktør Jesper Rosener, viceadministrerende direktør Alex Pedersen, økonomidirektør Peter Ringtved og koordinerende chefredaktør Per Westergård.

Jysk Fynske Medier tæller seks dagblade:

* JydskeVestkysten (49.699)

* Fyens Stiftstidende (47.691)

* Fyns Amts Avis (12.327)

* Vejle Amts Folkeblad (10.966)

* Horsens Folkeblad (10.706)

* Fredericia Dagblad (3344)

De seks dagblades samlede læsertal på hverdage i 1. halvår 2014: 404.000.

Ugeaviser: 46 titler med et samlet oplag på mere end 1,1 mio.

Lokalradioer: Radio VLR, Radio Klubben, Radio S-FM og skala.fm med flere end 700.000 ugentlige lyttere.

Digitale medier: fyens.dk, mitfyn.dk, jv.dk, vafo.dk, hsfo.dk, frdb.dk og en række kommercielle sites.

Brugertal på redaktionelle sites i juli 2014: 418.473. Sidevisninger: 21,7 millioner.

Distributionsselskaber: Fyns Distribution, Jyske Mediers Distribution, Tryksagsomdelingen Fyn (50 procent) og Dansk Avis Omdeling (50 procent).

I øvrigt: Flere grafiske virksomheder, trykkeri, bogtrykkeri, vejvisere og datterselskaber blandt andet inden for produktion af software og applikationer til mobiltelefoner.

Hertil ejerandele i blandet andet gul&gratis.dk (50 procent), Ugeavisen Esbjerg (50 procent) og Billund Ugeavis (50 procent).

Kilde Fynske Medier.

/ritzau/

Oversigt

    Oversigt