I det fynske folks tjeneste

Flere føler sig snydt af Banananaz

Efter TV 2/FYN tirsdag bragte historien om Laila Nielsen, der ikke har fået de varer, hun bestilte på Banananaz.dk, har flere fortalt om lignende historier.

Allerede den 2. november købte Laila Nielsen den første julegave til sin datter. På hjemmesiden Banananaz.dk bestilte hun et par bukser, datteren længe havde ønsket sig.

Bukserne kom først halvanden måned senere.

Alene i år er 400.000 danskere blevet snydt nettet,  viser en Epinion-undersøgelse lavet for Deloitte og noget tyder på, at Laila Nielsen ikke er den eneste, der føler sig snydt af den fynske webvirksomhed Banananaz.dk.

På Facebook findes en gruppe med 900 medlemmer, der også føler sig snydt af Banananaz.dk, og efter vi i TV 2/FYNs nyhedsudsendelse fortalte om Laila Nielsens historie, har to andre købere, der føler også sig snydt, skrevet om deres lignende oplevelser med Banananaz.dk.

- Jeg købte også noget ved ham. Jeg blev ved med at skrive til ham og lagde et billede op på Facebook og skrev til hans datter. Til sidst kom han hjem til mig med de 1.000 kroner, jeg købte for, skriver Pia Olsen. 

Læs også Laila købte datterens julegaver på nettet: De kom bare ikke

Louise Jacobsen fik en mistanke om, at virksomheden var fusk, da hendes varer ikke kom efter en måned. Da hun så indslaget på TV 2/FYN, var hun derfor ved at falde ned af sofaen, skriver hun.

- Så er jeg ikke den eneste. Fik stor mistanke til dem i weekenden, for jeg modtog heller aldrig min vare. Da jeg blev tosset i går, sendte jeg dem en mail og gjorde dem opmærksom på, at jeg havde stor mistanke til dem. Jeg skrev, at hvis jeg ikke havde mine penge inden onsdag, ville jeg gå videre med det, og indenfor fem minutter havde jeg fået en mail og samme dag fik jeg mine penge. 

 

Ved du noget? Så send os et tip