Første fyringer på Jysk Fynske Medier

Jysk Fynske Medier skal spare 90 millioner kroner, og tirsdag fik den første afdeling besked på, at den er nedlagt. Det skriver MediaWatch.

Det er de 20 medarbejdere i den selvstændige tematillæg-gruppe, der tirsdag morgen fik meddelelsen om, at afdelingen vil blive nedlagt.

- Jeg har i morges meddelt tematillægsgruppen, at den er nedlagt. Det indebærer, at vi lægger ansvaret for både det redaktionelle og det salgsmæssige mere ud på lokalkontorer og afdelinger som telemarketing, når vi taler store tillæg, siger Jesper Rosener til MediaWatch.

 
 
Foto: Lasse Hansen, Jysk Fynske Medier

Nogle af de 20 medarbejdere vil blive overflyttet til andre stillinger, mens andre vil blive afskediget. 

Samtidig er flere grafiske grupper blevet lagt sammen, og et kontor i København er blevet lukket. 

Nedlæggelsen af tematillæg-gruppen er første del af spareplanen, og på mandag melder ledelsen ud, hvor mange redaktionelle stillinger, der skal nedlægges. 

Herefter skal ledelse og tillidsrepræsentanter forhandle om spareplanen, og første sidst i september vil endelige antal fyringer stå klart. 

 

Jysk Fynske Medier skal spare på grund af et skuffende salg og en haltende omsætning.

Oversigt

    Oversigt