Fyens Væddeløbsbane får ny marketingchef

Jørgen Bækkelund tiltræder som marketingchef på væddeløbsbanen d. 1. september.

Som marketing- og eventansvarlig skal Jørgen Bækkelund varetage kontakten til blandt andet sponsorer og firmaer, og han ser frem til at give sig i kast med nogle af de udfordringer, som hestesporten står over for:
 
- Hestesporten er jo ikke så synlig en sport. Den lever en lidt tilbagetrukken tilværelse. Jeg ser det som min opgave at gøre opmærksom på det, som sker på væddeløbsbanen, siger Jørgen Bækkelund.

Derudover ser han en stor opgave i at forsøge at tiltrække nogle anderledes arrangementer til væddeløbsbanen:

- Vi har et stort areal, som kun bruges hver 14. dag. Vi kunne sagtens udnytte faciliteterne bedre, siger Jørgen Bækkelund og nævner muligheden for at afholde andre løb - for eksempel speedway. Også biludstillinger, mc-træf og mindre koncerter er på listen over ideer til arrangementer på væddeløbsbanen.

Fra fodbold til hestesport

Med en baggrund blandt andet som direktør i OB er Jørgen Bækkelund nødt til at indrømme, at han ikke har det store kendskab til hestesport:

- Jeg ved godt, hvordan en hest ser ud. Men hvordan sporten omkring heste fungerer, det er jeg nødt til at bruge et par dage på at sætte mig ind i, griner Jørgen Bækkelund.

Oversigt

    Oversigt