I det fynske folks tjeneste

FynBus indfører rejsetidsgaranti

Hvis bussen er mere end 20 minutter forsinket, betaler FynBus en taxa. Ny garanti træder i kraft til oktober.

FynBus påtager sig nu ansvaret for fynboernes transport, også når bussen ikke kører, som den skal.

Bestyrelsen for FynBus har besluttet at garantere kunderne, at hvis bussen ikke kører som den skal, kan kunden tage en taxa og få regningen refunderet af FynBus.

De nærmere enkeltheder omkring reglerne for rejsetidsgarantien skal nu endeligt fastlægges, men FynBus forventer at introducere en model, hvor FynBus refunderer taxaregningen, hvis bussen kører for tidligt eller er mere end 20 minutter forsinket.

- Jeg er utrolig glad for at vi nu påtager os ansvaret for fynboernes transport, også når bussen ikke kører til tiden, siger bestyrelsesformand Steen Møller, FynBus i en meddelelse.

Han ser indførelsen af rejsetidsgarantien som endnu et skridt på vejen i arbejdet på at forbedre kvaliteten af det kollektive transport.

FynBus iværksætter rejsetidsgarantien pr. 1. oktober 2008 og den kommer til at omfatte både de lokale og de regionale busser.