I det fynske folks tjeneste

FynBus på gaden for at undgå kaos

FynBus var forberedt på kaos, da busselskabets nye køreplan søndag skulle træde i kraft. Køreplanstavlerne er endnu ikke klar og derfor stod 10 ansatte  klar til at hjælpe passagerne på Odense Banegård Center.

Passagerne kunne søndag få personlig hjælp, da den nye køreplan trådte i kraft.

1 af 2

De lokale og de regionale ruter er blevet sammenlagt - og en hel del ruter blev søndag lagt om. Men pasagerne kan ikke få information om de nye tider og ruter ved busstoppestederne. Skiltene er blevet forsinket og vil først være klar om tre uger.

Derfor var medarbejdere fra Fynbus søndag mødt op for at hjælpe passagerne.

- I dag er en speciel dag, og derfor har vi sat ekstra bemanding på, så passagerne kan få informationer om hvor og hvornår busserne afgår, siger Jan Gudmann Hansen, der er planchef i FynBus.

Mange pasagere har på forhånd været utilfredse med den nye køreplan.

-  Vi har modtaget over 100 klager, men vi har også allerede rettet nogle ruter til, og i den kommende tid vil vi gennegå og besvare alle klager, forsikrede Jan Gudmann Hansen.

FynBus bebuder allerede nu at ruterne ved uddannelsessteder og ved Ærø-færgen vil blive ændret. Men planchefen virkede tilfreds med premieren på den nye køreplan.

- Det kører forholdsvis fornuftig, og det virker som om passagerne har sat sig ind i hvordan det hænger sammen, lød det fra planchefen, der selv var på gaden for at hjælpe med afviklingen.