Fynske Medier dropper landsdækkende radio

Planerne om at Fynske Medier sammen med dagbladet Information og komikeren Casper Christensen skulle give et bud på at drive den nye landsdækkende radio, er nu taget af bordet.

Udbudsrunden starter om få dage, og hidtil har trekløvet med blandt andre Fynske Medier vist interesse for at drive radiokanalen, der i daglig tale bliver kaldt Radio Møller, fordi ideen er undfanget af kulturminister Per Stig Møller.

Men de strenge udbudskrav har fået de tre parter til at opgive forsøget på at drive den nye radio.

- Det virker næsten, som om det er en overvintret bureaukrat fra DDR-dagene, der har formuleret kravene, siger Fyens Stiftstidendes chefredaktør Per Westergaard til Politiken.

I udbudsmaterialet er der detaljerede planer for hvor mange minutters radio, der skal være med nyheder, kultur, magasiner og satire. Derudover stilles der krav om at studieværterne skal være uddannede journalister.

Per Westergaard ærgrer sig over beslutningen om at droppe Radio Møller, men de "helt hysteriske" krav "fratager ham appetitten".

Oversigt

    Oversigt