Fynske reklamefolk vandt kampen for sikker sex

To unge reklamefolk fra Odense har vundet en plakatkonkurrence der skal få unge mennesker til at tænke mere på at beskytte dem selv når de har sex.

Plakaten har et glimt i øjet

Plakaten er lavet af Jesper Pedersen som er art director-elev og Tue Bach Petersen som er tekstforfatter på reklamebureauet Nørgaard Mikkelsen i Odense.

-Vinderplakaten er meget kontant. Ingen smarte reklameslogans eller billeder, der skal afkodes. Samtidig har plakaten et glimt i øjet, så det ikke bliver en løftet pegefinger siger Tue Bach Petersen.  

Netop et glimt i øjet var et af kriterierne som dommerpanelet gik ud fra.

78 havde valgt at være med i konkurrencen som blev afgjort af en sms-afstemning. De to unge reklamefolks bud var topscorer og de kan nu høste præmien, som er en check på 10.000 kroner.

Konkurrencen var udskrevet af Foreningen Sex og Sundhed.

Oversigt

    Oversigt