Indsats på sociale medier sikrer digital finanspris

Middelfart Sparekasse kan kalde sig årets digitale finansvirksomhed 2017.

Årets digitale finansvirksomhed 2017 hedder Middelfart Sparekasse. Det kan sparekassen i dag offentliggøre på baggrund af en undersøgelse, som finansmediet Finanswatch og analysevirksomheden Wilke står bag.

Flere end 3.000 bankkunder har deltaget i undersøgelsen, som også består af en ekspertvurdering af bankens digitale kanaler. Men det er især arbejdet med de sociale medier, der får både brugere og eksperter til at pege i Middelfart Sparekasses retning.

- Vi er et relations-pengeinstitut, og vi har i lang tid set de sociale medier – især Facebook – som en kanal, hvor vi kan komme i dialog med vores kunder. De kan følge med i nyheder fra sparekassen, og de spørger os om snart sagt alt mellem himmel og jord. Det kan være et betalingskort, der driller, problemer med at lave en overførsel eller mere politiske emner som vores holdning til at tage gebyr for brug af netbanken, fortæller Kristian Gren, chef for marketing og forretningsudvikling i Middelfart Sparekasse, i en pressemeddelelse. 

Hurtige svar

Sparekassen har for alvor fanget, hvad der tæller for brugerne på de sociale medier, så i modsætning til de fysiske filialer har sparekassens Facebook-side altid åbent. Og kunderne forventer svar, når de spørger.

- Derfor prioriterer vi at svare på alle henvendelser – så hurtigt som muligt. Oftest inden for få minutter. Det er kundernes forventning, og det forsøger vi at leve op til, så godt vi kan, siger Kristian Gren. 

Oversigt

    Oversigt