Kritik ændrer fynsk turistplan

Det bliver fortsat fonden Syddansk Turisme, der skal løfte markedsføringen af Fyn som turistmål, hvis Business Fyn bliver en realitet.

Syddansk Turisme har de rigtige kompetencer, fordi fonden allerede løfter opgaven i dag. En enstrenget fynsk organisering vil gøre det nemmere at samarbejde om at gøre Fyn attraktiv og tiltrække flere købestærke turister til øen.
 
- Vi har lyttet til turisterhvervets bekymring for en fælles fynsk organisering på turismeområdet. For at imødekomme spekulationer og utryghed er det derfor vigtigt at melde ud, hvordan markedsføringen af Fyn organiseres i en fælles organisation. Det vil fortsat være Syddansk Turisme, der er udførende aktør i forhold til markedsføringen af Fyn, siger udviklingsdirektør i Udvikling Odense Janus Krarup.

Fyn bliver én kunde

I dag betaler hver kommune til Syddansk Turisme hver for sig. I en fælles fynsk organisering vil Fyn være én fælles kunde hos Syddansk Turisme.

- Hermed får vi mulighed for at stille skarpe krav til Syddansk Turisme om at levere markedsføring af høj kvalitet og sætte yderligere fokus på at nå gode resultater, nemlig at tiltrække og fastholde turister til øen, siger Janus Krarup.

Formanden for Syddansk Turisme, Jack Nielsen fra H.C. Andersen Hotel glæder sig over udmeldingen.

-Syddansk Turisme vil fremadrettet fokusere mere entydigt på markedsføring af de fire destinationer i regionen. Jeg glæder mig over udmeldingen og ser frem til at samarbejde med den nye organisation om at gøre øen til en mere attraktiv destination.

Direktør Tom Pelle fra Hotel Svendborg er også glad for udmeldingen.

- Jeg vil ikke lægge skjul på, at samarbejdsfladen mellem den kommende fynske organisation og Syddansk Turisme ikke har stået lysende klart. Jeg hilser den nye melding velkommen og ser frem til at servicere flere turister i fremtiden.

Oversigt

    Oversigt