Leg skal sætte gang i turismen

Det går rigtig skidt med turismen i Danmark. Syddansk Turisme nu vil fordoble turistomsætning på kun 10 år.

Fjord & Bælt i Kerteminde, Naturama i Svendborg og sommerens Robot Sommercamp i Odense er klassiske eksempler på den retning, som turismen i Syddanmark skal gå. Det mener Syddansk Turisme, der vil øge omstæningen fra turister fra 7 til 14 miliarder kroner i løbet af de næste 10 år.
 
- Det går rigtig skidt med turismen i Danmark. De udenlandske turister vælger os fra, og det sker vel at mærke samtidig med, at landene omkring os oplever store vækstrater i turisterhvervet. Vi mangler simpelthen attraktivitet, og det skal vi gøre noget ved, siger Kim Folmann Jørgensen, adm. direktør i Syddansk Turisme.

Den nye strategi blev fremlagt på en konference i Billind i dag fredag.

Der er tre områder, der i fremtiden skal tiltrække turister:

For børnefamilierne skal der især satses på ferieformer med "Leg og læring", mens der for voksne uden børn skal satses på ferie under overskriften "Det gode sunde liv". Endelig skal erhvervsturismen med konferencer og møder præsenteres for nye og innovative tilbud.

Oversigt

    Oversigt