Løftebrud: Nordfyns Bank sprang fra bidragsløfte

Stormen om Totalkredits bidragssatser er blevet til en boomerang for Nordfyns Bank. Man valgte ikke at kompensere kunderne.

Nordfyns Bank har valgt at droppe et tidligere løfte overfor kunder, der blev ramt af Totalkredits nye bidragssatser.

Det skete i marts måned. Og efterfølgende lovede bankdirektør Holger Bruun at kompensere kunderne igennem et fordelsprogram, der ville koste banken 3 millioner kroner.

Det bliver alligevel ikke til noget.

For efter, at Totalkredit valgte at indføre deres eget kompensationsprogram "Kundekroner" har Nordfyns Bank valgt at droppe løfterne.

Totalkredits program gælder dog først fra 1. september og tilgodeser ikke kunder, der blev ramt 1. juli af de nye bidragssatser.

- Vi valgte at stoppe vort eget kundeprogram på det tidspunkt, hvor Nykredit annoncerede kundekroner, skriver administrerende direktør i Nordfyns Bank, Holger Bruun, i en mail til FinansWatch.

Den beslutning står i skarp kontrast til, hvad andre pengeinstitutter har valgt at gøre.

Både Arbejdernes Landsbank, Merkur Andelskasse, Banknordik og Fælleskassen, som alle nogenlunde samtidig med Nordfyns Bank annoncerede, at Totalkreditkunder skulle have en del af bidragsforhøjelserne tilbage, har valgt at leve op til løfterne på trods af "Kundekroner".

På trods af, at "Kundekroner" ikke modsvarer bidragsstigningerne og i øvrigt først bliver udbetalt til næste år, fastholder Holger Bruun overfor Finanswatch, at kunderne i Nordfyns Bank ikke rigtig mærker noget til de højere bidrag.

Det skyldes ifølge direktøren, at mange kunder har benyttet sig af bankens tilbud om at konvertere lån gebyrfrit i 2016

Oversigt

    Oversigt