I det fynske folks tjeneste

Men in Black jagter business på Tinderbox

00:19

De fleste tager til festival for at drikke, feste og danse. Men når flere tusinde mennesker fra Danmark og udlandet samles, giver det også mulighed for at brande festivalbyen Odense.

Nogle drikker sig fulde, mens andre danser og vælter rundt på pladsen til årets store Tinderbox Festival. Men det er ikke det eneste, festivalen dur til. 

Flere fra Odense Kommune har nemlig droppet læderjakken og iklædt sig jakkesæt med et bestemt formål:

Vi har mange internationale folk igennem, som er folk, som vi ved er igang med at ligge hovedkvarter eller afdeling for deres internationale virksomheder rundt omkring i Skandinavien, forklarer Ronnie Hansen, eventchef, Odense Kommune. 

- Det er gået rigtig godt, jeg tror, at vi har haft 250 mennesker igennem via vores arrangementer indtil videre, siger Ronnie Hansen, der er eventchef hos Odense Kommune. 




Ronnie Hansen har nemlig sit crew med for at lokke store og vigtige forretningsfolk til Odense. 

- Vi har mange erhvervsfolk, som har et forhold til Odense, eller som vi ønsker skal have et tættere forhold til byen.

Selvom man umiddelbart ikke forbinder en festival med et sted, der kan danne de retter rammer for business-aftaler, er Ronnie Hansen ikke i tvivl om, at det er det helt rette sted at netværke og brande Odense: 

- Man skal vise sig fra sin bedste side, og når Tinderbox fungerer i Odense, så er det en af Odenses allerbedste sider, synes jeg, siger Ronnie Hansen, eventchef hos Odense Kommune.  

Og det er ikke kun de danske erhvervsfolk, Odense Kommune er interesseret i tiltrække til byen:

- Vi har mange internationale folk igennem, som er folk, som vi ved er igang med at ligge hovedkvarter eller afdeling for deres internationale virksomheder rundt omkring i Skandinavien, forklarer Ronnie Hansen

Se det fulde interview med Ronnie Hansen herunder og hør, hvilke andre planer Odense Kommune har for at tiltrække flere til byen.

06:39 Luk video

 

Ved du noget? Så send os et tip