Multimedieskat giver dårligere service

Dårligere service til borgerne og større omkostninger. Det er, hvad kommunerne får ud af den multimedieskat, der bliver indført fra 1. januar.

Som en del af pædagogisk-psykologisk rådgivning i Middelfart er arbejdstelefonen meget vigtig for at Niels Christoffersen kan hjælpe de børn og voksne han arbejder med. Men fra 1. januar vil multimedieskatten lave om på det.

- Jeg vil ikke kunne levere den service over for borgerne, som jeg hidtil har gjort, fordi jeg skal aflevere mine multimedier på min arbejdsplads og hente dem igen næste morgen og dermed står jeg ikke tilrådighed uden for almindelig arbejdstid, siger Niels Christoffersen.

Niels Christoffernes telefon blver kun brugt til arbejde, men hvis han tager den med hjem, skal han betale i følge de nye regler betale multimedieskatten på 3000 kroner om året.

- Jeg har kontakt til forældre og børn og derfor er det nødvendigt at kunne ringe til dem med den mobiltelefon uden for arbejdstid, siger Niels Christoffersen.

På rådgivningscenteret er der 16 medarbejdere og ingen af dem vil fra 1. januar kunne betjene kommunens borgere uden for arbejdstiden. Det samme gælder for alle folkeskolelærerne.

- Det er noget bøvlet for os, og det giver os ingen flexibilitet i forhold til medarbejderne, siger Claus Friis Lange, der er direktør i børn, unge og fritidsforvaltningen i Middelfart Kommune.

Se SKATs pjece om Multimedieskatten

Oversigt

    Oversigt