I det fynske folks tjeneste

Navneskift for Fionia Bank er en succés

En stor reklamekampagne for Fionia Bank A/S har virket, viser en ny undersøgelse. Det nye navn har bidt sig fast i fynboernes hukommelse. 

-

En stor reklamekampagne for Fionia Bank A/S har virket, viser en ny undersøgelse. Det nye navn har bidt sig fast i fynboernes hukommelse.

I april 2004 skiftede Amtssparekassen navn til Fionia Bank A/S og satte en massiv markedsføring af det nye navn i gang. I alt kostede navneskiftet banken 18 millioner kroner.

Efter navneskiftet var vedtaget på en ekstraordniær generalforsamling gik håndværkere i gang med at udskifte facadeskilte på bankens 36 afdelinger på Fyn og på de jydske afdelinger.

Desuden blev der kørt reklampespots på TV2/Fyn. Der blev også produceret en tv-reklame med Nils Malmros som instruktør.

Fionia Bank A/S kan ud fra en stor analyse nu konstatere, at markedsføringen har virket. 77 procent af 800 privatpersoner kunne huske reklamer fra Fionia Bank. Mens 86 procent ud af 250 erhversvirksomheder har lagt mærke til det nye navn.

- Det er meget flotte resultater, som har givet os et godt fundament for den videre markedsføring af Fionia Bank, siger Mikael Ejrnæs, der er markedtingschef.