I det fynske folks tjeneste

Nordea: Det er en god aftale

Nordea glæder sig over at have vundet kampen om Fionia Bank. Det oplyser storbanken i en pressemeddelelse.

Nordea glæder sig over salget.

Med overtagelsen bliver i alt 75.000 nye privatkunder, 9.500 nye erhvervskunder og knap 400 medarbejdere en del af Nordea, der samtidig overtager 29 filialer.

- Vi glæder os over at kunne byde velkommen til mange nye kunder og kolleger. Vi har et ønske om at fortsætte vores vækst i Danmark, og vi overtager med aftalen et stort antal gode kunder og bliver repræsenteret i de byer på Fyn, hvor vi i dag mangler filialer. Baggrunden er trist, og vi er meget bevidste om det ansvar, der ligger i at overtage Fionias aktiviteter, men det er en god aftale, som sikrer Fyn en stabil og finansielt stærk bank fremover, siger Anders Jensen, der er chef for Nordeas bankaktiviteter i Danmark. 

Nordeas nye kunder vil blive betjent af den rådgiver, de kender, og vil indtil videre fortsat kunne bruge deres nuværende kort, netbank og konti.

- Vi tror og håber, at vores nye kunder vil være glade for at blive kunder i Nordea. Det gælder både privatkunder og erhvervskunder. De kommer til en bank, der har den finansielle styrke til at støtte kreditværdige kunder med finansiering, og som har nogle af landets bedste priser. Samtidig får vores nye kunder adgang til professionel rådgivning og Nordens største korps af specialister inden for alle områder, herunder bolig, investering, cash management og risikostyring, siger Anders Jensen. 

Aftalen betyder, at Nordea får et bredt dækkende filialnet på Fyn. Samtidig er der åbenbare samdriftsfordele ved at overtage filialerne i de byer, hvor Nordea allerede er til stede. Filialerne vil i nogle områder blive flyttet sammen i enten de nuværende Fionia Bank-lokaler eller i de nuværende Nordea-lokaler.

- Vi skal nu bruge de kommende måneder til at planlægge overgangen til Nordea. På medarbejdersiden har vi i forbindelse med overtagelsen af ni Roskilde Bank filialer sidste efterår vist, at vi kan gennemføre en god og ansvarlig proces. Det første skridt bliver at gennemføre individuelle samtaler med alle ledere og medarbejdere og lytte til deres ønsker og kompetencer, siger Anders Jensen.