I det fynske folks tjeneste

Nordfyns Kommune: ring igen i morgen

En ny undersøgelse giver Nordfyns Kommune en bundplacering, når borgerne skal have hjælp over telefonen.

Nordfyns Kommune dumper i en undersøgelse om kommunernes telefonservice.

Kun 30 procent af opkaldene til Nordfyns Kommune endte med den hjælp, der blev efterspurgt. Undersøgelsen, som er lavet af konsulentfirmaet Telemind, placerer Nordfyn blandt de otte værste kommuner i Danmark, når det gælder telefonservice.
- Det er utilfredsstillende for borgeren og spild af penge for kommunerne, fordi de på den måde får mange flere opkald, siger direktør for Telemind, Søren Lybye, til Jyllands-Posten.

Hos Kommunernes Landsforening regner man med, at undersøgelsen vil få kommunerne til at stramme op.
- Kommunerne er den vigtigste indgangsvinkel til det offentlige. Derfor er det vigtigt, at man som borger eller virksomhed kan få svar på de spørgsmål, som man har, siger KL-formand, Jan Trøjborg, til Jyllands-Posten.