Ny lederduo skal tegne Den Fynske Opera

Efter nytår får Den Fynske Opera ny ledelse. Valget er faldet på operasangeren Thomas Storm og producenten Karsten K. E. Pudselykke.

Siden 2016 har Den Fynske Opera stået uden kunstnerisk ledelse, men nu kan bestyrelsen endelig løfte sløret for det hold, der skal bringe operahuset ind i fremtiden.

Det fortæller Den Fynske Opera i en pressemeddelelse.

Thomas Storm
Thomas Storm
Foto: Pressefoto
Karsten K. E. Pudselykke
Karsten K. E. Pudselykke
Foto: Pressefoto

Ledelsen opdeles i en kunstnerisk og en administrativ del, hvor operasanger Thomas Storm får ansvar for den kunstneriske profil og Karsten K. E. Pudselykke står for administrationen.

Rune Kallager, bestyrelsesformand for Den Fynske Opera, er begejstret for den nye lederduo.

- Jeg er utrolig glad og stolt over, at det er lykkedes os at få sat fremtidens hold. Det har været meget vigtigt for bestyrelsen at finde de rigtige personer, og jeg er helt sikker på, at det er lykkedes med Thomas og Karsten ved rorpinden, udtaler Rune Kallager.

Den nye duo tager over efter Marianne Klint, der siden 2016 har været teaterleder for både Den Fynske Opera og Teater Momentum.

Et operahus i god form

Karsten K. E. Pudselykke har arnested i det Sydfynske og en uddannelsesmæssig baggrund fra Svendborg International Maritime Academy og Søværnets Officersskole. Derudover har han faglig erfaring fra blandt andet Det Kongelige Teater samt arbejdet med produktionen af Anders Matthesens shows siden 2011.

Thomas Storm har siden april 2017 tegnet operahusets profil som kunstnerisk konsulent, og nu tager han altså for alvor tøjlerne, når Den Fynske Opera skal styres sikkert ind i fremtiden. Han er stolt af det arbejde, der bliver gjort i det lille operahus.

- Det er utroligt, hvad vi kan præstere for få midler, men kendetegnet ved netop Den Fynske Opera er, at når vi står sammen og løfter i flok, så flyver vi og laver kunst af højeste kvalitet, og det vil vi blive ved med i fremtiden, siger Thomas Storm.

Det er et operahus i god form, som duoen skal drive videre. I det seneste regnskabsår er der overskud på bundlinjen, og operaens egne produktioner er kritikerroste og velbesøgte.

Oversigt

    Oversigt