I det fynske folks tjeneste

Nyborg plejer erhvervslivet

Hurtig sagsbehandling af byggesager, rimelige gebyrer og imødekommende embedsmænd. Nyborg Kommune får ros af Dansk Byggeri Fyn for at gøre livet lettere for erhvervsbranchen.

- Nyborg sagsbehandler byggesager på 47 dage i gennemsnit, de ligger i den lave ende, når det gælder gebyrer, og vi oplever generelt det kommunale system som imødekommende. Sådan er det bestemt ikke alle steder, og derfor er det på sin plads at rose Nyborg, siger formand for Dansk Byggeri Fyn, Claus Larsen

Rosen er faldet på et statusmøde mellem Nyborg Kommune og Dansk Byggeri Fyn. Til stor glæde for Nyborgs Borgmester.

- Vi ser det som en af vores store opgaver at imødekomme erhvervslivet og gøre det så nemt som muligt at være virksomhed i Nyborg. Derfor er det dejligt at få ros og blive bekræftet i, at det vi gør, er det rigtige. Hvis erhvervslivet er godt tilfredse, så kommer det kommunen og området som helhed til gode, siger Erik Christensen.

Rykket byggeprojekter frem

Mens finanskrisen har ramt Danmark, har Nyborg fremrykket bygge- og anlægsopgaver for at sætte gang i økonomien.

- Her har Nyborg Kommune vist, at de også tænker på at holde gang i erhvervslivet. Det er positivt, at kommunen har været med til at skabe arbejdspladser i en krisetid, hvor mange ting ellers står stille på Fyn, siger Claus Larsen.

Ved du noget? Så send os et tip