I det fynske folks tjeneste

Nye chefrokader i fynsk mediehus

Ansvarshavende chefredaktør for Fyens Stiftstidende og Fyns Amts Avis, Troels Mylenberg, skal være udviklingsdirektør.

Troels Mylenberg slipper det daglige redaktionelle ansvar og skal fokusere på udvikling.

Jysk Fynske Medier har besluttet at fratage 41 ledere i salgsorganisationen deres lederansvar og samtidig fyre ti i organisationen.

Administrerende direktør Jesper Rosener kalder det et ledelsesmæssigt serviceeftersyn efter, at salgsdirektør Jens Bundgaard Poulsen er kommet ind i organisationen.

Ændringen skal skabe en fladere struktur og kortere vej til toppen, siger han til mediemagasinet Mediawatch.

Desuden skal Troels Mylenberg, der har været ansvarshavende chefredaktør for Fyens Stiftstidende, Fyns Amts Avis, Århus Stiftstidende og Randers Amtsavis, fremover være redaktionel udviklingsdirektør, oplyser Mediawatch.

Mylenberg bevarer titlen som chefredaktør, men får ikke nogen aviser under sig.

Ny stærk mand i Jysk Fynske Mediers redaktion bliver Peter Orry, der fremover bliver ansvarshavende chefredaktør for alle aviser i koncernen.

Læs også Jysk Fynske Medier skal fyre fotografer

Han var i forvejen ansvarshavende chefredaktør for Jydskevestkysten, Viborg Stifts Folkeblad, Dagbladet Holstebro-Struer, Dagbladet Ringkøbing-Skjern og Folkebladet Lemvig.

Ifølge Jesper Rosener er Troels Mylenberg en dygtig redaktionel leder.

- Men han er endnu dygtigere til udvikling. Jeg vil gerne have, at han fokuserer på den del. Han har blandt andet været med til at søsætte Danmark (fælles indlands-sektion som udkommer med samtlige dagbladstitler i Jysk Fyns Medier, red.), og det er et af vores helt store udviklingstiltag. Så det er min beslutning, at han skal fokusere mere på udviklingsarbejder, siger Rosener til Mediawatch.

Poul Kjærgaard er fortsat chefredaktør for Fyens Stiftstidende, mens den tilsvarende titel indehaves af Carsten Olsen på Fyns Amts Avis.

Læs også Jysk Fynske Medier skærer igen