I det fynske folks tjeneste

Nye omkørselsruter ved frakørsel 52

Arbejdet med at ombygge frakørsel 52 ved Fynske motorvej til et dynamisk ruderanlæg nærmer sig vejs ende. De sidste seks ugers vejarbejde betyder dog nye omkørselsruter.

Foto: Ole Holbech

Projektet med at ombygge til- og frakørsel 52 til et dynamisk ruderanlæg går nu ind i den sidste afsluttende fase. Her vil Assensvej henover motorvejen mellem ramperne være spærret for trafik i begge retninger.

Det betyder, at trafikanter som benytter Assensvej, må ud på en omkørselsrute. Bilisterne vil i stedet blive ledt ned på motorvejen.

Arbejdet begynder fredag den 4. august klokken 6 om morgenen og vil efter planen vare seks uger frem.

 

Fakta om det dynamiske ruderanlæg

I det kommende dynamiske ruderanlæg ved afkørsel 52 bytter trafikken bane til venstrekørsel henover Fynske Motorvej.

På den måde kan man afvikle mere trafik lettere, da der ikke er nogen konflikt mellem venstresvingende og ligeud kørende biler. Den højresvingende trafik afvikles på sædvanlig vis i det signalanlæg, hvor de øvrige trafikanter skifter bane.

Med denne løsning kan man afvikle væsentlig mere trafik, uden at den eksisterende bro skal ændres.

Kilde: Vejdirektoratet

Sådan vil bilisterne skulle køre, når det dynamiske ruderanlæg står klar.

Få mere information

Du kan også finde kortene, og følge løbende med i ombygningen og trafikken, på projektets hjemmeside: www.vd.dk/tsa52     
 
Vejdirektoratet har desuden oprettet en SMS-service, som alle kan tilmelde sig gratis og modtage information om trafikale ændringer undervejs i projektet på deres telefon.     
 
Tilmelding: Send en SMS med teksten TSA52 til 1919 for at tilmelde dig SMS-servicen.    
Projektet for ombygningen er udarbejdet i tæt samarbejde med Odense Kommune, hvilket også gælder planerne for trafikafvikling i ombygningsperioden.   
 
I anlægsfasen er det muligt at finde alternative ruter i Odense Kommunes app Odense Rundt.   
 
App’en er gratis og kan hentes i App Store, Google Play eller på www.odenserundt.dk     

Kilde: Vejdirektoratet