I det fynske folks tjeneste

Odense Kommune skal have en marketingsafdeling

Odense Kommune skal sælges og markedsføres på linje med private virksomheders produkter. Derfor vil kommunen nu oprette en marketingsafdeling og ansætte en marketingschef.

Den nye afdeling kommer udover en marketingschef til at bestå af 2-3 medarbejdere og får et budget på over fire millioner kroner de næste to år.

Formålet med den nye afdeling er at skabe skabe en professionel og målrettet markedsføring af byens indsatsområder, attraktioner og aktiviteter.

Marketingsafdelingen skal udvikle kampagner i samarbejde med reklamebureauer og sælge byen under byens nye slogan "At lege er at leve".

Den nye afdeling får sammen med EventHouse Odense, SportEvent Fyn, dele af VisitOdense, City Design Odense, Odense Cityforening og Odense Kommunes Kommunikationsafdeling til huse i det gamle posthus i Lille Gråbrødrestræde.

Økonomiudvalget skal på onsdag endelig godkende oprettelsen af den nye marketingsafdeling.