Øl skal markedsføre Fyn

Flere millioner ølflasker skal sommeren over sprede budskabet om Fyns mange lyksaligheder. Fyns Amt har indgået en aftale med Albani Bryggeri om at placere små fynske historier med forslag til udflugter og besøg bag på millioner af øl-etiketter. 

-


Sådan ser de nye Albani-etiketter ud

Flere millioner ølflasker skal sommeren over sprede budskabet om Fyns mange lyksaligheder. Fyns Amt har indgået en aftale med Albani Bryggeri om at placere små fynske historier med forslag til udflugter og besøg bag på millioner af øl-etiketter. 

Etiketterne bliver forsynet med Fyns Amts nye branding og logo \"Kærlig hilsen Fyn\", og ud over fem fynske historier får ølnyderne en henvisning til at læse mere på regionsportalen Fyn.dk.

- Fyn har mange smukke og seværdige steder, og det vil vi også gerne være med til at slå et slag for ved at benytte vores øl-etiketter til at gøre reklame for Fyn, ikke mindst fordi vi mener, at det fynske brand passer ind i vores egen markedsføringstrategi, siger Henrik Nonnemann, der er marketingchef på Albani.

Også Fyns Amt er glade for aftalen med det fynske bryggeri.

- Jeg synes, at opbakningen fra Albani viser, at vores strategi har været den rigtige. Hvis vi skal markedsføre Fyn, er det vigtigt, at vi samarbejder på et regionalt niveau, hvor vi har mulighed for at kende og drage fordel af hinandens styrker og muligheder, siger amtsborgmester Jan Boye.

Oversigt

    Oversigt