Opråb til FynBus-kunder: Få nu bestilt det rejsekort

Omkring 20.000 fynboer har endnu ikke skiftet deres Kvikkort, Værdikort eller turkort hos FynBus ud, selvom de bliver erstattet af rejsekortet den 1. april.

Fra 1. april erstatter rejsekortet Kvikkort, Værdikort og turkort hos FynBus, men omkring 20.000 kunder har endnu ikke bestilt et rejsekort, og tiden er knap, for der kan gå fra 10 dage til fire uger før rejsekortet bliver udstedt.

- Vi fornemmer, at folk tror, at de har god tid og udskyder bestillingen af rejsekortet, siger kommunikationschef hos FynBus, Martin Krogh.

Han opfordrer folk til at få kortet bestilt hurtigst muligt og helst via FynBus´ hjemmeside, for det tager under ti dage.

- Hvis man har svært ved at finde ud af det, så få nogen til at hjælpe, som er vant til at arbejde på internettet, for eksempel et barn eller barnebarn, siger Martin Krogh.

Lidt sværere er det, hvis man bestiller rejsekortet i busselskabets kundecentre, for det kan tage op til fire uger på grund af travlhed. 

Det er stadig muligt at betale kontant i busserne, men det er dyrere, og frygten er, at det kan få nogle til at undlade at tage bussen.

For at sætte skub i udskiftningen af kort har FynBus forlænget fristen for at få kompenseret de 50 kroner, rejsekortet koster. Oprindelig var fristen sat til 28. februar, men da havde kun 7.000 kunder skiftet kort. 

Derfor har FynBus udskudt fristen til 31. marts. Det gælder dog kun for såkaldt aktive kunder, som i perioden fra 1. september 2016 til 31. januar 2017 har bippet deres buskort mindst fem gange.

De får indsat de 50 kroner, selve rejsekortet koster, på kortet, men skal derudover selv indsætte et beløb.

 

Oversigt

    Oversigt