I det fynske folks tjeneste

Overskud: Gul & Gratis satte rekord

Gul & Gratis er en god forretning for Jysk Fynske Medier Foto: Anders Høgh

Overskud på 14 millioner kroner rekord for Jysk Fynske Mediers annoncemedie.

Mens det har skrantet for hovedforretningen Jysk Fynske Medier, der i 2016 satte næsten 100 millioner kroner til, går det over stok og sten for datterselskabet Gul & Gratis på rubrikmarkedet.

Gul & Gratis har netop offentligjort sit hidtil bedste resultat - et overskud på 14 millioner kroner i 2017 mod et overskud i 2016 på 10 millioner kroner.

I 2016 præsterede Gul & Gratis ellers sit bedste resultat i selskabets levetid.

Bruttofortjenesten steg fra 32 til knap 35 millioner kroner.

Læs også Lyspunkt hos mediekoncern: Gul og Gratis giver overskud

Administrerende direktør Jesper Rosener kalder beskedent resultatet for "tilfredsstillende" i ledelsesberetningen.

Indtjeningen fremtræder faktisk endnu bedre målt på, at det er skabt med 44 medarbejdere mod 51 i 2016 og altså med færre lønkroner.

Det skal desuden ses i sammenhæng med et stærkt konkurrencepræget marked, der også tæller bl.a. Den Blaa Avis, Trendsales og Facebook.

Hovedkoncernen kommer med regnskab senere på måneden.

Læs også Jysk Fynske Medier skal fyre fotografer

 

Ved du noget? Så send os et tip