Politiet åbner servicecenter

Onsdag middag indviede Fyns Politi et nyt servicecenter, som skal forbedre betjeningen af borgerne.

Servicecentret er bemandet med særligt uddannet personale og råder over ny teknologi.

Når borgerne fremover ringer på 114 vil de blive mødt af et såkaldt "voice-response" system, som hurtigt leder dem frem til den rigtige medarbejder.

21 af centrets 32 administrative medarbejdere er nyansatte. Resten er erfarne folk fra politikredsen, ligesom der også er politiuddannede til stede i centret.

Målet med centret er, at borgernes henvendelser til politiet kan klares af den første medarbejder, borgerne får kontakt med, og at borgerne får en smidig og brugervenlig betjening.

Samtidig gør ansættelsen af ekstra administrativt personale, at politifolk bliver frigjort til egentligt politiarbejde.

Lederen af Fyns Politis servicecenter, politikommissær Asbjørn Høy Larsen, lægger vægt på, at borgerne kommer til at mærke forbedringerne hurtigt.

Skabelsen af servicecentret er et resultat af finansloven for 2009, som tilførte politiet i hele landet ekstra ressourcer.

Årsagen var massiv kritik af politiets service fra borgerne.

Oversigt

    Oversigt