I det fynske folks tjeneste

Rasende kunder melder udskældt fynsk netbutik til politiet

Den fynske netbutik Queensshop har overvejende dårlige anmeldelser, og nu er den også meldt til politiet. Ejeren er ked af kundernes dårlige oplevelser.

00:53

Fyns Politi fortæller om politianmeldelserne fra utilfredse kunder. Video: Flemming Ellegaard

Se under teksten indslag med TV 2/Fyns erhvervsredaktør, Ole Frank Rasmussen. Han mener Queensshop er seneste virksomhed fra samme personkreds, der tegner et blakket billede af de folk der står bag.

Netbutikken Queensshop, der holder til i Tommerup, har fået et hav af dårlige anmeldelser af forbrugere fra hele landet på Trustpilot.

Kunderne retter skarp kritik i deres anmeldelser af manglende levering, manglende kundeservice og manglende tilbagebetaling af penge. Fem kunder er blevet så rasende, at de har meldt Queensshop til politiet. 

Læs også Banananaz-ejer dømt uegnet til at drive virksomhed

- Det er anmeldelser, hvor folk har købt en vare på deres hjemmeside (Queensshop.dk, red.). Så har de ikke modtaget varen, til trods for at de har betalt, og pengene er blevet trukket på deres konto, siger Ebbe Krogaard, der er koordinator ved økonomisk kriminalitet hos Fyns Politi.

Fik ikke sin vare til tiden

TV 2/Fyn har været i kontakt med en af de fynske kunder, der har lavet en dårlig anmeldelse af Queensshop og efterfølgende meldt netbutikken til politiet.  

Folk har købt en vare på deres hjemmeside. Så har de ikke modtaget varen, til trods for at de har betalt

Ebbe Krogaard, Fyns Politi

Da kunden ikke fik sin vare efter den forventede tid, kontaktede hun virksomheden. Da det lykkedes at få kontakt, tilbød hun at hente pakken på virksomhedens adresse i Tommerup. Hun fortæller, at hun fik at vide, at det ikke kunne lade sig gøre.

Herefter meldte hun Queensshop til politiet. Tre uger senere fik hun sin pakke og trak politianmeldelsen tilbage.

Ejer beklager dårlige anmeldelser

Ejeren af netbutikken, Janus Rosenkrands Christoffersen, beklager de mange dårlige oplevelser, som hans kunder har haft.

- Jeg er ked af, at der ligger dårlige anmeldelser på Trustpilot, og jeg ville ønske, at alle går ind og skriver, så der også kan komme positive anmeldelser, siger Janus Rosenkrands Christoffersen.

Folkene bag netbutikken Queensshop er de samme, som drev netbutikken Banananaz, som kom i medierne på samme tid sidste år, da folk over hele landet følte sig snydt.

Ejer idømt konkurskarantæne

Tidligere i år blev Janus Rosenkrands Christoffersen idømt konkurskarantæne. Det skete på baggrund af en række forhold om en konkurs i en tredje virksomhed Our Green Climate.

Dommen betød, at han ikke kan drive selskaber i tre år.  Selv om han ikke må være med i ledelsen af et selskab, når han har konkurskarantæne, må han stadig godt eje selskaber. I Queensshop er direktøren hans samlever, Vikki Christiansen.

Vi har kontaktet Fyns Politi og tilbudt vores hjælp til øjeblikkelig opklaring af sagerne, da vi kan dokumentere alt

Janus Christoffersen, Queensshop

Da TV 2/Fyn tidligere undersøgte sagen, viste det sig, at Janus Rosenkrands Christoffersen havde været involveret i ni andre virksomheder, hvor syv af dem enten var gået konkurs eller blevet tvangsopløst.

Et af dem var Forældrefælden. Trods massevis af klager, vrede kunder og udeblevne leveringer slog Retten i Odense i maj fast, at Forældrefælden ikke begik bedrageri mod kunderne.

Politi mangler personale til efterforskning

Politiet har i denne omgang modtaget anmeldelser fra kunder i hele landet. Politiet er dog ikke gået i gang med efterforskningen endnu.

- Det er simpelthen på grund af, at vi ikke har personale til det på nuværende tidspunkt. Vi har rigtig mange sager, vi skal efterforske, og vi skal hele tiden prioritere, hvad der er vigtigst, siger Ebbe Krogaard.

- Vi tager altid sagerne meget seriøst, og alle sager bliver efterforsket, og der bliver lavet en afgørelse på et tidspunkt, alt efter hvad vi kan bevise, forsikrer han.

Ejer forsikrer: Vi kan dokumentere alt

Læs også Trods forbrugerklager: Intet strafbart ved omstridt fynsk tøjside

Janus Christoffersen forsikrer dog, at Queensshop ikke snyder kunderne. Virksomheden er klar til at hjælpe Fyns Politi med at opklare sagerne. 

- Vi er kede af, at vi ikke kan hjælpe med de påståede politianmeldelser mod vores firma. Vi har kontaktet Fyns Politi og tilbudt vores hjælp til øjeblikkelig opklaring af sagerne, da vi kan dokumentere alt. Det er Fyns Politi ikke interesseret i, fortæller Janus Christoffersen.

I skrivende stund har Queensshop fået 196 anmeldelser på Trustpilot. 69 procent af anmeldelserne giver den fynske netbutik den dårligste karakter. 

En kundes reaktion på Trustpilot.

04:05

Ole Frank Rasmussen om hvorfor Queensshops ejer kan fortsætte med sine forretninger.

Luk video