I det fynske folks tjeneste

Reklamemand: Albani mangler værdier

Når Albani vælger at levere øl og betale for en plakat til et Hells Angels arrangement afslører virksomheden, at den mangler værdier. Det siger en reklamemand, der ikke mener, at Albani har tænkt sig ordentligt om. Albani fortryder dog ikke noget.

-

Når Albani vælger at levere øl og betale for en plakat til et Hells Angels arrangement afslører virksomheden, at den mangler værdier. Det siger en reklamemand, der ikke mener, at Albani har tænkt sig ordentligt om.


Betalte for plakaten
Albani bliver leverandør af øl, når Hells Angels til maj holder støttefest i Dyrup. Overskuddet fra HA-festerne plejer at gå til bandens fængslede kammerater.


Allerede nu har det fynske bryggeri betalt for plakaterne, der reklamere for festen, og Albanis navn og logo står på plakaten sammen med navnet Hells Angels.


Blot øl til fest
Albani finder leverancerne uproblematiske.


\"Vi leverer blot øl til en fest. Vi forholder os ikke til hvem der er arrangør af festen, og hvad formålet med arrangementet er. Vi har tidligere haft et fint samarbejde med folkene bag HA-festen, og vi overholder blot vores leverandørforpligtigelse. At vi så i år har valgt at betale for plakaten finder jeg helt naturligt\" , siger direktør i Albani Peer Bach.


Hvor går grænsen?
Men den går ikke i dag, siger en reklamemand.


\"Hvad bliver det næste? Vil Albani også levere øl og plakater til en støttefest for Amdi Petersen eller nazi-lederen Johnny Hansen? Albani kan ikke se bort fra formålet med arrangementet, som blandt andet er at støtte kriminelle rockere. Albani bør trække en grænse for hvike værdier bryggeriet vil støtte\", siger Steen Sirian, der er kreativ direktør i reklamebureauet Andersen & Blæsbjerg.


Mangler værdier
I følge Steen Sirian viser Albanis støtte til HA-arrangementet, at bryggeriet mangler værdier.


\"Jeg syntes, at man skulle have tænkt sagen grundigt igennem. Man kan ikke adskille en fest fra formålet. Det afslører, at virksomheden mangler værdier, og det er utrolig vigtigt i dag, at en virksomhed signalerer etik og moral\", siger Steen Sirian.

Ved du noget? Så send os et tip