I det fynske folks tjeneste

Ros til besætning på Lisco Gloria

Besætningen på Lisco Gloria handlede professionelt, men der var problemer med sprinklersystemet, konkludere ulykkesrapport. Færgen ligger her brændende ud for Langelands sydkyst.

Besætningen på Lisco Gloria handlede professionelt, men der var problemer med sprinklersystemet, konkludere ulykkesrapport.

En kombination af en handlekraftig og beslutsom besætning, alarmerede passager, favorable vejrforhold sammen med en vellykket indsats fra land og andre skibe i et stærkt trafikeret farvand sikrede, at ingen menneskeliv gik tabt under branden på Lisco Gloria.

Det konkluderer den netop offentliggjorte ulykkesrapport om branden på Lisco Gloria. Det skriver søfart.dk.

Branden fandt sted 8. oktober 2010 i tysk farvand nordvest for Femern, og færgen lå derefter længe brændende ud for Langelands sydkyst.

Problemer med sprinkleranlæg

Rapporten er udarbejdet i et samarbejde mellem de tyske og litauiske myndigheder.

Rapporten viser, at der var tekniske problemer med sprinkleranlægget om bord på den litauisk-flagede DFDS-ejede færge. Det havde dog ikke afgørende betydning for udfaldet på branden.

Læs mere

Ved du noget? Så send os et tip